Marketing

Naast het onderhouden van de contacten met de verschillende marktpartijen, is de doelstelling elke vraag op facilitair gebied te beantwoorden. De uitstekende informatievoorziening en het uitgebreide servicepakket richting aanvoerders en handelaren is uniek te noemen
"Een dienstverlenende houding en toepassing van de modernste technieken zijn belangrijke voorwaarden voor een succesvol marketingbeleid ", aldus Barend Hakvoort, hoofd Marketing.
Een voorbeeld van dienstverlening is het doorgeven van het weerbericht per visgebied. Voor een klein bedrag per jaar kan de vloot dit dagelijks doorgemaild of gefaxt krijgen.
Het organiseren van vervoer van de vis naar Urk behoort evenzeer tot het takenpakket. En dan maakt het niet uit of het gaat om een buitenlandse of binnenlandse aanvoerder. "Elke aanvoerder krijgt bij ons dezelfde behandeling".
Een essentiële functie van de marketing is het peilen van de vraag in de markt en het afstemmen van het aanbod daarop. Daarmee versterkt deze afdeling de intermediaire functie van de NV Visafslag Urk.
Communicatie over prijsvorming en vangstgegevens, naar zowel de aanvoerder als de handel is een belangrijk aspect van de marketing. De prijsinformatie wordt naar de schepen toegezonden. De handel op zijn beurt wordt weer zo snel als mogelijk bericht over de aanvoerverwachting.
Echter, de vis zou niet die hoge prijs opleveren, wanneer niet aan de hoogste kwaliteitseisen zou worden voldaan. En ook dat proces wordt voortdurend door de afdeling marketing in de informatievoorziening naar de aanvoerders en handelaren bewaakt.